Vi är cirka 50 medarbetare på Heba, med arbetsplatser på huvudkontoret eller ute i fastigheterna på mindre fastighetskontor. Organisationen är starkt kundorienterad och präglas av korta beslutsvägar.
Fastighetsförvaltning och flera av våra utvecklingsprojekt sker i egen regi. Det gör att hyresgästerna i regel alltid möter en medarbetare när de har kontakt med oss. Vi vill vara nära och tillgängliga för att våra hyresgäster ska känna sig trygga och trivas i sitt hem.
Hebas organisation 2021

Fastighetsförvaltning
Fastigheterna är fördelade på fyra förvaltare som arbetar i team. Två drifttekniker som ansvarar för energi- och miljöfrågor stöttar alla team. Via kundservice slussas aktuella ärenden vidare till respektive team.
Förvaltningsteam
- förvaltare - eget tekniskt och ekonomiskt ansvar.
- förvaltningsassistent - sköter uthyrningar, kontraktsskrivningar, aviseringar och olika hyresärenden.
- ett antal fastighetstekniker - placerade på lokala kontor i respektive fastighetsområde.
Fastighetsutveckling
I utecklingsprojekten som vi driver i egen regi har vi kontroll över hela processen från tidigt skede till inflyttning.
Fastighetsutvecklingsteam
- projektledare - säkrar kvalitet i produkt, leverans och ekonomi.
- projektsamordnare
- projekttekniker
Ledning och centrala funktioner
Centralt finns ledning, kommunikation, affärsutveckling samt ekonomi och finans. Alla funktioner i bolaget utöver fastighetsteknikerna utgår från huvudkontoret. Beslutsleden är korta vilket gör organisationen snabbfotad och handlingskraftig.
Mer som kan vara intressant
Verksamhet
Hållbarhet
Bolagsstyrning